Skip to main content

Posts

Showing posts from June, 2011

Grow,Grew,Grown

What's wrong with the tittle? Those mean 'tumbuh' in Indonesia languange. Ya, di postingan kali ini gue mau membahas tentang tumbuh.
Tumbuh dan Berkembang. Menurut IPA, manusia akan mengalami masa itu. Mulai dari kita belum ada. Masih sebuah ovum di tubuh ibu. Lalu dengan suatu proses, telur itu berkembang. Mulai dari zigot, morula, blastula, hingga menjadi janin. Lalu dengan kekuasaan Tuhan, kita dikeluarkan dari rahim ibu. Masih samar untuk melihat dunia, masih samar untuk mendengar azan, serta masih sulit untuk menggenggam jari sang Ibu.
Entah berapa lama kita sangat membutuhkan orang tua. Hanya untuk berjalan. Hal yang dulu sangat sulit kita lakukan meski sekarang adalah hal tersepele. Berbicara pun sangat sulit kita lakukan. Kita hanya bisa menangis dan tertawa. Tertawa karena sesuatu yang lucu. Serta menangis karena kita takut, ataupun merusak/memecahkan sesuatu. Ketika kita dapat berjalan meski hanya 5langkah, orang tua kita akan tersenyum bahagia. Puas karena anakny…

Hati Merdeka

Hey it's nice tuesday! Hahaha there's something special on this day. What? Want to know? Let me tell you my tuesday story. Not so special but yeah it made me not alone huft!
Well, in the morning, kinop sent a message to me. He asked me about go to school or no. And I answered no. So, he asked me my daily today. I said I would go to cim for buy a book with my sister in the afternoon. Then, he wanted to join my plan. Oke pake bahasa indo aja deh biar gawl.
Jadi karena gue gamungkin berdua doang sama Rizki Noviandi, maka gue sms aja tuh Atika Rahmasari. Terus gue langsungin ke Ilfa Kurniati. Tapi ternyata Ilfa gabisa karena dia besok mau ujian LIA. GOOD LUCK MY MATE! Selanjutnya, gue sms lagi ke kinop bilang kalo Atika mau ikut. Yaudah dia setuju. Tapi kan kasian dia sendirian cowok-_- nanti dikira cowok gak bener lagi ckck. Yaudah finally, dia ngajak temennya. Dan itu adalah Bule Keren *kata talitha. Who's that? Firas A'la Zagarino. Fine, we agreed.
Jadi karena bingung m…

I'm officially SHS student :D

Hey guys, what's the newest info from me? Well i have a lott!!!If you need it,i'll share it to you. Well no!I'll share it hoho. I've two good informations!!! What are those?! Hmpf let's read it.
I'M OFFICIALLY A SHS STUDENT!!WOW! I've graduated from junior high school! It made me so proud to be myself. Cause my score is not too bad. Well my friends score are higher than me but i was still proud to be me cause i did the exam by myself.No cheatting yeaah. I studied harder for the test. No online, no watched tv, no read comics, focussed to exam. And I was sattisfied for the result. So, I've graduated. For 3years, I thought it and I've felt it! It's amazing. I still felt it just my dream.But no!It's real!
The second information is I'm a student in........WHAT SCHOOL?! My dream school....SMANSA! Seriously i can't believe it! It's a big surprise for me from GOD. Oh God why You're so kind to me? I just can reply it with my pray i thin…