Skip to main content

Posts

Showing posts from April, 2012

I'm Great5!

Well I really didn't know why I am thinking about I'm Great now. May be my mind is full of Green Action!!!! Okay ignore it.
So, on the last last last post, I've ever told you guys that I joined KIR. KIR is an organization about environment. I found something different in this organization. You know, in 85jhs There's no an active organization that caring of environment. I knew Ime joined KIR in 85jhs but Ime said that she didn't do anything. It called 'GABUT' wkwk and I just knew what GABUT mean in smansa. 
Jadi, KIRnya smansa itu berbeda. Actually, gue bener-bener gak tertarik masuk KIR. Gue bukanlah pecinta lingkungna yang baik, gak peduli lingkungan, dan gak suka hal hal berbau ilmiah. Tapi kemudian gue solat tahajud dan menemukan keinginan hati. Oke gue boong. Jadi gue diajak sama Kak Prita yang kebetulan alumni 85 juga dan dia satu-satunya orang yang gue kenal waktu awal masuk smansa. Berawal dari gue nulis di kertas yang dikasih kak Prita. Kemudian gue…

Problem

Ketika lo capek akan segalanya, lo lelah karenanya, lo sedih akibatnya, apa yang mesti lo lakuin?

I need friends just a friend to share what I feel. Many friends couldn't give you anything when you tell them your story. I just need a friend for give me advice well no advice is okay. I need a friend that can make me feel better than before. Can give me a place to cry. Can give me the time to hear my story. I need it for this time. I don't know how long I can keep this alone. But I always try to solve it by myself. Cause I know I can. But actually, I still need a place to cry.

You feel crazy. Your heart will stuck. You can't do anything. You wanna go far far far far far away from this place.

You shouldn't run. You've to see your problem. Your problem need you to solve. You couldn't run from your problem. You've to face it. It just an exam from Allah. Allah wanna know how can you face it not how can you run from it. I feel lucky cause I've stopped my step …

Capek

Guess what I miss so much. Yep my Junior High School moments! You know, everything never be same again. Gue telah kehilangan masa SMP guee yang dipenuhi canda tawa bahagia tanpa beban hidup nyantai kerjaan molor pergi sana sini dan masih mendayu dayu. Sekarang? Gue gabisa tertawa bahagia lagi karena hari demi hari bulan demi bulan gue telah lewati dan mendapatkan kekecewaan luar biasa. Gue gak bisa kayak dulu lagi. Meski udah nyesuaiin sama lingkungan baru tapi tetep aja gue ya gue.

Actually, gue rada nyesek pas salah seorang temen gue anggap saja si X bilang gini ke gue. "Eh lu kan anak Jakarta, dulu heydon banget ye?" Yeah dia sedikit salah. Meskipun gue pernah SEKOLAH di Jakarta namun gue bukan anak yang suka berhura-hura. Sejujurnya gue bukanlah anak yang suka cabut sekolah kemudian pergi bersenang-senang. Ya sering sih kalo pulang sekolah terus ke citos. Tapi itu pun dengan waktu terbatas. Paling cuma nonton atau ujung ujungnya ke rumah temen. Just it. Gak pernah gue pu…